5 NEAIZMIRSTAMĀKIE ŽURNĀLU VĀKI

Lasīt rakstu


5 NEAIZMIRSTAMĀKIE ŽURNĀLU VĀKI

Dzīvesstils Raksts pievienots: 2022. gada 06. septembrī

5 NEAIZMIRSTAMĀKIE ŽURNĀLU VĀKI

Nē nu, tas i vāks!


Lai gan samērā strauji sarūkošais žurnālu un laikrakstu eksemplāru pārdošanas apjoms uzskatāmi norāda, ka drukas industrija jau kādu laiku lēnītēm iet bojā, tās radītais mantojums, no nostalģijas un kultūras viedokļa, šķiet, dzīvos mūžīgi. Kas zina, iespējams, nākamās paaudzes tos uzskatīs par sava veida dārgumiem – iedomājieties, reiz bija laikmets, kad cilvēki tērēja šitik daudz papīra un laika, lai paskatītos uz glītām fotogrāfijām! Protams, tas nebūt nav vienīgais iemesls, kāpēc ļaudis joprojām izvēlas patērēt jeb paturēt rokās skaisti noformētos žurnālus, bet ne par to stāsts.

Mūsdienās teju viss notiek internetā. Arī sociālo mediju un citu interneta lietotņu saturs pierāda, ka šobrīd dzīvojam vizuālā materiāla kopīgošanas zelta laikmetā. Tieši tāpēc, vēl jo vairāk, žurnāli un ap tiem gadu gaitā saceltā ažiotāža kļūst arvien ikoniskāka. Turpinājumā 5 žurnālu vāki, kas senākā un ne tik senā pagātnē kļuva par karstākajiem ļaužu apspriedes objektiem!

“Time Magazine”, 1966. gada 8. aprīlis - "Vai Dievs ir miris?"

Šis bija pirmais gadījums, kad “Time” neizmantoja uzmanību piesaistošu attēlu savam 8. aprīļa numura vākam. Tā vietā, lai pievilinātu lasītāju, žurnāla redakcija paļāvās uz provokatīvo nosaukumu. Tas nostrādāja! Redaktors Otto Fuerbringers redzēja iespēju gūt labumu no tā laika kontrkultūras noskaņojuma. Vāks, saprotams, kalpoja kā atsauce uz Frīdriha Nīčes daudzkārt (bieži vien kļūdaini) citēto "Dievs ir miris". “The Los Angeles Times” to ierindoja kā vienu no "10 žurnālu vākiem, kas satricināja pasauli”.

“Rolling Stone”, 1981. gada 22. janvāris - Džons Lenons un Joko Ono

Fotogrāfe Annija Leibovica reiz minējusi, ka leģendārā Džona Lenona un Joko Ono “Rolling Stone” vāka sākotnējais koncepts bijis sekojošs -  abus māksliniekus bija paredzēts atainot kailus, ar mērķi popularizēt viņu albumu “Double Fantasy”. Leģenda vēsta, ka Lenons ātri vien nometis savas drēbes, bet Ono jutusies gaužām neērti. Leibovica žurnālam “Rolling Stone” pēcāk minēja, ka par radušos situāciju jutusies nedaudz vīlusies un māksliniecei sacījusi: “Vienkārši atstājiet visas drēbes virsū!” Mēs uzņēmām vienu kadru, un visi trīs uzreiz atskārtām, ka attēlam piemīt dziļums. Tajā pašā naktī, 1980. gada 8. decembrī, Lenons tika nošauts viņa Manhetenas dzīvokļa priekšā.

“Playboy”, 1971. gada oktobris - Darīna Stērna

Modele Darīna Stērna bija pirmā afroamerikāniete, kas jelkad parādījās uz “Playboy” vāka. Turklāt fotogrāfijas autora Ričarda Fērglija kompozīcija tika izmantota arī 2009. gada novembrī, kad žurnāla vāku rotāja Mārdža Simpsone. Japp, tā pati Mārdža Simpsone.

“Life”, 1969. gada īpašais izdevums - "Uz Mēnesi un atpakaļ"

Ņemot vērā pašreizējo dzīves ritmu un tūlītēju jaunāko ziņu pieejamību, šķiet tikpat kā neaptverami, ka cilvēkiem reiz nācās gaidīt, lai redzētu pārskatu par kaut ko, kas neizbēgami mainīja cilvēces vēsturi. Tomēr tieši tā bija žurnāla “Life” gadījumā, kas savu slaveno numuru izdeva vien divas nedēļas pēc amerikāņu kosmosa kuģa nolaišanās uz Mēness.

“The New Yorker”, gada 24. septembris - Dvīņu torņi siluetā

Žurnāla vāks, ko radīja Arts Spīgelmans un Fransuāza Molija, nenoliedzami, guva plašu atzinību. Bez pārsteigumiem, ASV redaktoru biedrība to iebalsoja pēdējo 40 gadu iespaidīgāko žurnālu vāku desmitniekā. No pirmā acu uzmetiena vāks šķiet pilnīgi melns, taču, ieskatoties rūpīgāk, manāms, ka tas atklāj Pasaules tirdzniecības centra Dvīņu torņu siluetus nedaudz tumšākā nokrāsā. Spilgts pierādījums tam, ka labas idejas ne vienmēr prasa milzu piepūli un resursus!

Līdzīgi raksti