Policijas reidā naktī novērots, ka visi ELEKTROSKŪTERU braucēji ir alkohola reibumā

Lasīt rakstu


Policijas reidā naktī novērots, ka visi ELEKTROSKŪTERU braucēji ir alkohola reibumā

Dzīvesstils Raksts pievienots: 2022. gada 04. jūlijā

Policijas reidā naktī novērots, ka visi ELEKTROSKŪTERU braucēji ir alkohola reibumā

Nu, nu, nu...


Elektroskūteri un ar tiem radītās daudzās avārijas ir aktuāla tēma, īpaši gada siltajā laikā. Situāciju ir saasinājis arī fakts, ka pēc pandēmijas daudzi atgriežas izklaides dzīvē, un Valsts policijas ekipāža sestdienas naktī pārbaudīja braucējus un noskaidrojās, ka visi konkrētās ekipāžas pārbaudītie braucēji ir alkohola reibumā.

Novērotais promiļu daudzums gan ne visiem pārsniedza atļauto, dažiem tas bija arī zem 0,5 promilēm. Tomēr bija arī tādi, kuriem alkohola reibums atklājās no 0,5 līdz 1 promilei un tas nozīmē sodu līdz 120 eiro.

Braucēji zina, ka alkohola reibumā braukt nedrīkst, bet atzīst, ka nakts stundās tas ir ātrākais un lētākais veids kā nokļūt mājās. Naktsdzīve Vecrīgā pēc pandēmijas ir atgriezusies un arī elektrosūteri uz ielām ir lielā daudzumā, tāpēc Rīgas ielās aktīvi patrulē Ceļu policijas ekipāžas.

Turpceļā uz ballītēm, jauniešiem alkohola testi parasti ir negatīvi, bet atpakaļceļā situācija jau ir pretēja. Tiek konstatēti gan alkohola reibuma pārkāpumi, gan tas, ka brauc pa diviem, kas arī nav atļauts. Skūteru vadītāji parasti brauc ātri un neņem vērā gājējus, kas arī izraisa dažādas traumas gan braucējiem, gan gājējiem.

Ceļu policijas bataljona 2. rotas komandieris Verners Vangravs skaidroja: "Kontrolējam savu iespēju robežās, kontrole notiek...bet viņu arī ir daudz. Ir bijuši gadījumi, kad laidušies. Viņam ir handikaps lielāks, var vārtrūmēs iebraukt un pazust...tādi gadījumi ir reti."

Iestājoties naktij, pēdējie sabiedriskie tramvaji ir beiguši kursēt, un tad daļa izvēlas iet kājām, kāds sauc taksometru, bet populāra izvēle ir noīrēt elektroskūterus, kurus atrast Rīgas centrā nav liela problēma.

Uz skrejriteņu braucējiem attiecas tie paši noteikumi, kas uz velobraucējiem - uz transportlīdzekļa drīkst pārvietoties līdz 0,5 promilēm. Apturētie vadītāji gan paši atzīst, ka šis noteikums ir loģisks, bet viņiem vienkārši gribējies ātrāk un lētāk tikt mājās. Tiesa gan, soda izrakstīšanas gadījumā tas necik lētāk nesanāk.

Traumu skaits, kuras saistītas ar elektriskajiem skūteriem, ir liels. Rīgas slimnīcās katru dienu tiek ievesti pa desmit traumētu braucēju, kuri lauzuši plaukstu pamatni, rokas vai kājas. Ir arī smagāki gadījumi, kad tiek traumēta galva un tas var novest arī pie invaliditāte.

RAKUS Neiroloģijas un neiroķirurģijas klīnikas vadītāja pienākumu izpildītājs Kaspars Auslands stāsta: "Gadās letāli iznākumi. Nav ļoti bieži, bet diemžēl... Nav ķiveres, kas aizsargā galvaskausu, plus lielākoties ir lietojuši alkoholu."

Diemžēl viens šāds letāls iznākums konstatēts pavisam nesen, kad 30 gadus vecs vīrietis pēc kritiena no skūtera mēnesi cīnījās slimnīcā, bet dzīvību zaudēja 30.jūnijā. Gadījums līdzīgs kā šajās brīvdienās pārbaudīto braucēju stāsti - vīrietis bijis darba pasākumā un vēlā naktī izlēma ar elektroskūteri atgriezties mājās, krita. Arī šajā gadījumā bijis iesaistīts alkohols.

Līdzīgi raksti

Atver pārsteigumu