Lēti, noderīgi un, galu galā, stilīgi!
Lietotu apģērbu iegādāšanās ir izdevīga ne tikai jūsu maciņam, bet arī planētai. Tomēr, abi šie faktori, lai arī, šķietami, loģiskākie, ne vienmēr ir tie īstenie situācijas noteicēji. Tas, kā izrādās, pārsvarā esot stila jautājums! Cilvēki, gadu gaitā, par šo tēmu iztaujāti malu malās un tieši stils, kā arī savas individualitātes izpaušana esot galvenie iemesli, kāpēc to izvēle krītot par labu humpalām. Ok, ticēsim uz vārda! Bet kāpēc tā?
Kādā pētījumā noskaidrots sekojošais: jo vairāk cilvēki piedomā pie sava stila, jo lielāka iespējamība, ka tie izvēlēsies iepirkties lietoto apģērbu veikalos. Jaunā pircēju paaudze pārvērtusi šāda veida patērnieciskumu par tendenci. Internets tai ļāvis ieskatīties aiz modes industrijas priekškara, audzinot videi draudzīgu paaudzi, kas labprātīgi meklē alternatīvus iepirkšanās veidus. Tas, apvienojumā ar nepārvaramu individualitātes uzsvaru sava personīgā stila izpausmē, veicina humpalu triumfa gājienu. Tādēļ ir vērts par to parunāt!
- Kas tur ir ar to modi, m?
Modes entuziasti ir pieraduši pie nepārtrauktas tendenču maiņas un tā sauktās fast fashion, jeb “ātrās modes” preču piegādes. “Ātrā mode” paredz strauju un arvien mainīgu modes tendenču plūsmu, radot lielu daudzumu zemas kvalitātes apģērbu.
Tās ietekme uz vidi, diemžēl vai par laimi, ir pietiekami labi dokumentēta. Visā pasaulē, šī industrija rada vairāk nekā 90 miljonus tonnu atkritumu gadā, izlietojot teju 80 triljonus litru ūdens. Skumjākais šajā stāstā ir fakts, ka tikai aptuveni 15% no šiem apģērbiem tiek pārstrādāti vai izmantoti atkārtoti.
Slikti izgatavotas un nekvalitatīvas “ātrās modes” preces ir būtiska problēma arī labdarības veikaliem, kuri ir spiesti šīs drēbes sūtīt poligona virzienā. Tomēr, pretēji šai tendencei, arvien vairāk cilvēku mūsdienās iegādājas lietotus apģērbus un aksesuārus.
- Viss notiek!
Ir samērā grūti precīzi noteikt lietoto preču tirgus lielumu, jo daudzkārt, šāda veida pārdošana notiek neformālā vidē. Liela ietekme, protams, ir arī sociālajiem tīkliem un dažādiem influenceriem. Facebookā, tiktokā, instagramā un līdzīgās interneta vietnēs, humpalu apmaiņa un atrādīšana iet uz urrā!
Tikmēr dati no dažādām tiešsaistes platformām liecina par strauju lietoto preču pārdošanas tempa pieaugumu un uzplaukumu. Industrijas ļaudis cerīgi prognozē humpalu absolūto uzvaru pār “ātrās modes” tirgu, šīs dekādes izskaņā. Tiek lēsts, ka lietoto apģērbu tirgus nākamajos piecos gados varētu pat dubultoties. Būs tā vai nebūs – to rādīs laiks!
- Gribi palīdzēt planētai? Dari to ar stilu!
Kā jau tika minēts iepriekš, ļaudis labprāt izvēlas būt taupīgi un ekoloģiski apzinīgi, taču pārliecība par stilu ir lielākais humpalu šopinga priekšnoteikums. Cilvēki allaž pauduši savu personību ar apģērba palīdzību, izvēloties tādas drēbes, kas paspilgtina viņu unikālo stilu un vērtības. Tiecoties pēc autentiskuma un oriģinalitātes, ierastās industrijas tendences un “ātrās modes” izstrādājumi visai bieži tiek ignorēti apzināti. Pretstatā dažādiem stereotipiem, šādi pircēji iegādājas augstas kvalitātes, izturīgus apģērbus un aksesuārus, kas, savukārt, ļauj tiem paust savu individualitāti ilgtermiņā.
Fakts, ka labdarības organizāciju pārvaldītie veikali reaģē uz patērētāju pieprasījumu, no jauna papildinot savus plauktus ar rūpīgi atlasītiem, augstas kvalitātes apģērbiem, ir tikai likumsakarīgs iznākums. Tāpat, pieaugot lietoto preču veikalu un tiešsaistes platformu skaitam, pircēji arvien biežāk izvēlas papildināt savu drēbju skapi ar dažādiem humpalu labumiem. Izvēloties second hand, jūs ne tikai palīdzēsiet planētai, bet jūs to darīsiet ar stilu. Tad nu, lai dzīvo humpalas!