Ir uzsākta īpaša kampaņa...
Kamēr citas pasaules valstis cenšas ierobežot alkohola patēriņu jauniešu vidū, tikmēr Japāna pieņēmusi gluži pretēju lēmumu – palielināt alkohola lietošanu. Ir uzsākta īpaša kampaņa, kuras mērķis ir aicināt cilvēkus patērēt vairāk grādīgos dzērienus.
Japānas nacionālā nodokļu aģentūra meklē dažādas idejas, kā varētu palielināt alkohola patēriņu sabiedrībā, jo vietējā Finanšu ministrija uztraucas par fiskālām problēmām, ko rada sabiedrības novecošanās. Japāņi izveidojuši projektu “Sake Viva!”, kura ietvaros tiek aicināti 20 līdz 39 gadus veci cilvēki iesniegt savas biznesa idejas, kā varētu atdzīvināt alkohola nozari, kas pēdējā laikā ir saskārusies ar demogrāfiskajām pārmaiņām, koronavīrusa pandēmijas un intereses zuduma radītajām problēmām.
Neraugoties uz dažādajām mārketinga aktivitātēm, Japānas alkoholisko dzērienu industrija piedzīvo diezgan ievērojamu lejupslīdi. Alkohola patēriņš šajā valstī ir mazinājies jau vairāk nekā desmit gadus pēc kārtas. Šis samazinājums ir bijis nenovēršams, jo arī iedzīvotāju skaits ir sācis mazināties. Pie tam iedzīvotju skaits virs 65 gadiem ir palielinājies par vairāk nekā ceturtdaļu, salīdzinot ar situāciju pirms astoņiem gadiem.
Pasaules Veselības organizācijas dati par 2018. gadu liecina, ka vidējais grādīgo dzērienu patēriņš Japānā ir bijis lielāks nekā Ķīnā, taču daudz mazāks nekā Lielbritānijā. Tieši jaunieši ir tie, kas patērē alkoholu mazāk vai arī nepatērē vispār.
Japānas Veselības ministrija norāda, ka šajā projektā tā nesadarbojas ar nodokļu aģentūru, taču rūpīgi informēs par alkohola ietekmi uz veselību. Viņi norāda, ka kampaņai ir jābūt saprātīgai un nedrīkst veicināt pārmērīgu alkohola lietošanu, kas var kaitēt veselībai.