Uzziniet, kā vislabāk izmantot šo sociālo tīklu!
Runā, ka laimīgie laiku neskaita. Ziniet, tiktokieši arī ne. Šis gan nav aicinājums stundām ilgi zvilnēt dīvānā, skrollojot video pēc video, bet, pārmetums tas arī nav, ja nu gadījumā atpazināt sevi pirmajā teikuma daļā. Viss ok! Mums visiem mēdz būt tās dienas, kad neko citu nemaz i negribas pasākt. Nu, gluži kā Bruno Marsa superhitā “Lazy song”. Bet kā būtu, ja varētu apvienot patīkamo ar lietderīgo? Ja nu pastāvīga TikToka apmeklēšana ir spējīga nest peļņu? Tur, protams, vajag paurbties, izfunktierēt un kārtīgi visu izfiškot. Tautas valodā runājot – saprast, kas pa kam!
Tātad, vai esat ģenerējuši idejas par mārketinga attīstīšanu sociālajos tīklos, bet nezinat ar ko sākt? Neskumstiet! TikToks ir pateicīga vietne jūsu ideju realizācijai. Galvenais iestādīt, aplaistīt un tad vērot kā aug! Let’s get it started!
1. Viss sākas ar iepazīšanos
Izaugsme, ko “TikTok” piedzīvojis, kopš tā izveidošanas 2016. gadā, bijusi gana aizraujoša. Rodas sajūta, ka TikToks uzsprāga ne no kurienes! Bet visam ir savs sākums. Izrādās, ka tas ir pirmais lielais sociālo mediju tīkls, kas aizsākās Ķīnā un tikai pēc tam izplatījās štatos un citviet pasaulē. Šī iemesla dēļ platformai ir ārkārtīgi daudzveidīga un starptautiska auditorija. Ja vietnē “TikTok” pavadīsiet vairākas minūtes, visticamāk, ieraudzīsiet videoklipus no dažādām pasaules valstīm, saklausot dažādas valodas. Runājot par tā auditoriju - pārsvarā Tiktokā apgrozās jauni cilvēki zem 30, tomēr aizvien biežāk sastopami arī vecāka gada gājuma ļaudis. Visiem ir ko redzēt – no smieklīgiem prankiem un gaužām dīvainiem bezžanra video rullīšiem, līdz šaušalīgiem poltergeistu apsēstiem mājokļiem un eksotisku dzīvnieku attiecībām ar cilvēkiem. Nav brīnums, ka mārketinga speciālisti saskatījuši platformas potenciālu.
2. Kas? Ko? Kā?
Mēs izlaidīsim to daļu, kur tiek aprakstīts reģistrācijas process, labi? Viss ir super easy. Gluži kā jebkurā citā aplikācijā, nepieciešams lejupielādēt to savā viedierīcē, ievadīt datus, nospiest pareizās podziņas un aidā! Tas ir 2 minūšu jautājums. Ķeramies vērsim pie ragiem! Labākā skola, protams, būs pats Tiktokā pieejamais saturs, lai saprastu, ko ar tā palīdzību var panākt. Tādēļ, iesakām vienkārši pavadīt kādu laiciņu pētot un atrodot dažāda veida saturu. Un kā jau iepriekš noskaidrojām, tas nebūs grūti izdarāms. Daļa zinātnieku uzskata, ka melnais caurums atrodas tieši TikTokā, haha.
Praktiski, video augšupielāde notiek šādi: Lai izveidotu savu pirmo mārketinga video, vienkārši pieskarieties ikonai “+” ekrāna apakšā. Grūti to nepamanīt! Pēc tam varat veikt visādus brīnumus - atlasīt savam videoklipam skaņu celiņu, pievienot košus video efektus, uzlīmes un emocijzīmes, lai padarītu to vēl unikālāku. Kad esat pabeidzis, nospiediet “Next”, “Post” un viss! Jūsu apbrīnojamais radījums tagad ir pieejams visai pasaulei, lai arī citi to varētu apbrīnot!
3. Viss ir jūsu rokās
Kā reklamēt to, ko vēlaties reklamēt? Vispirms, jāatceras, ka jums jābūt radošiem! Tiktokā visa kā ir tik daudz, tāpēc nāksies vien papūlēties, lai izdomātu ko oriģinālu un uzmanību piesaistošu. Tā bija labā ziņa. Bet ir vēl labāka. Papildus jūsu kreativitātei, TikToks ļauj piesaistīt redzīgas acis un dzirdīgas ausis, izmantojot vecos labos heštagus, jeb mirkļbirkas. Jūs pat varat izmantot apmaksātas reklāmas opciju, ja uzskatāt, ka jūsu garadarbam noderēs papildus grūdiens.
Bet, kas vislabāk aiziet tautās, jūs vaicāsiet? Statistiski raugoties, TikToks ir vietne, kur vislabāk strādā dažādi izaicinājumi. Tikai ar šo uzmanīgi, galvenais, lai tas ir kaut kas jautrs un atraktīvs, bet ne dzīvībai bīstams, esam vienojušies? Izaicinājumi ir dažādi – dejas, pēkšņas pārvērtības izskatā, draugu izjokošana u.c.
Der atcerēties arī to, ka pašu lietotāju veidots saturs (“User Generated Content”), mārketinga speciālistiem vienmēr bijis milzīgs ieguvums. Faktiski 85% patērētāju “UGC” uzskata par ietekmīgāku risinājumu, nekā vienkārša zīmola fotoattēlu un videoklipu atrādīšana lietotājiem.
Ja jums jau ir kompānija un jūs vēlaties savu produktu popularizēt ar kāda influencera jeb ietekmeļa palīdzību, jums derētu izpētīt vai jūsu produkts atbilst konkrētās personas mērķa auditorijai un paša influencera tēlam. Tā teikt, neies jau reklamēt jaunu grāmatu par pasaku zemes fejām, motosporta izstādē.
4. Ceļamaize
TikToks tirgū ir relatīvi jauns, un daudzi populāri zīmoli joprojām nav paguvuši to izmantot. Taču tā pieaugošā ietekme ir nenoliedzama. Acīmredzot, šajā lietotnē ir kaut kas ļoti foršs un atsvaidzinošs, un jūs zināt, cik ātri mūsdienās tendences nomaina viena otru. Bet ja vēlaties nodarboties ar mārketingu iekš “TikTok”, ir svarīgi sekot līdzi jaunākajām tendencēm, un prasme izmantot šo vērtīgo platformu var izrādīties lielisks solis jūsu uzņēmumam. Pulkstenis tikšķ.. Tik tok… tik.. tok.. Ko jūs vēl gaidāt?